قفل ۱۳ ساله تامین مالی پل خلیج فارس شکسته شد/ پابندِ پل، در آستانه گشایش!  



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با دستور عملیاتی ریاست جمهور در دومین سفر به استان هرمزگان، قفل ۱۳ ساله تامین مالی پروژه پل ملی خلیج فارس گشوده شد.

 

به گزارش صبح ساحل، عادل پیغامی اظهار کرد: ریاست محترم جمهور در حضور مردم استان هرمزگان دستورات جدی برای حل مسائل پیش روی احداث پل خلیج فارس صادر کرد و این موضوع یکی از مهمترین تصمیمات گرفته شده برای جزیره قشم در این سفر بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در دولت گذشته برخی از اعضای هیات دولت مخالف اجرای این پروژه بودند، اما در دولت سیزدهم و در نخستین سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان تصمیمات عملیاتی اتخاذ شد که منجر به تجهیز کارگاه عمرانی این پروژه ملی گردید و در سفر اخیر نیز دستورات تکمیلی صادر شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: در روزهای گذشته جلسه ای پیرامون این پروژه ملی با حضور نمایندگانی از دولت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان بهره بردار و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار برگزار شد و ریاست جمهور دستورات عملیاتی برای انجام عملیات عمرانی احداث پل خلیج فارس مطرح کردند.

به گفته پیغامی؛ از جمله دستورهای صادر شده تعریف این پروژه به عنوان یک شرکت پروژه (شرکت بهره بردار) برای انجام امورات و پیشرفت این طرح ملی بود که با اتخاذ این تصمیم امکان استفاده از الگوی مشارکت بخش خصوصی و بخش دولتی برای اجرای این پروژه ملی فراهم می کند.

وی با اشاره به تزریق بیش از 1500 میلیارد ریال اعتبار توسط سازمان منطقه آزاد قشم در یک سال گذشته به پروژه پل خلیج فارس، افزود: با تصمیمات اخیر ریاست جمهوری، سازمان منطقه آزاد قشم که تا پیش از این تنها مجری و بهره برداری این پروژه بود، امکان سرمایه گذاری از طریق بودجه های عمرانی و تامین مالی توسط دستگاه ها، وزارتخانه ها از جمله وزارت راه و شهرسازی و حتی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در این پروژه امکان پذیر می شود.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: همچنین با تصمیمات اتخاذ شده در سفر ریاست جمهوری، امکان استفاده از منابع مالی حاصل از طرح مولدسازی ملی و استان هرمزگان برای کمک به پیش برد این پروژه فراهم شده است.

 پیغامی در ادامه گفت: در شرایط جدید حضور بخش خصوصی، پذیره نویسی، انتشار اوراق برای ورود بخش خصوصی، امکان سهامداری بخش خصوصی در پروژه (با توجه به سودآور بودن آن)، استفاده از منابع حاصل از مولدسازی و بهره برداری از منابع دستگاه های دولتی از جمله سازمان منطقه آزاد قشم و وزارت راه و شهرسازی در پروژه ملی پل خلیج فارس امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه با عنایت و تاکید ریاست جمهوری قفل 13 ساله تامین مالی پروژه ملی احداث پل خلیج فارس باز شد؛ افزود: در این زمینه هماهنگی های با رییس سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد صورت گرفته و امیدوار هستیم در آینده نزدیک گردشگران و ساکنان جزیره قشم شاهد آغاز فعالیت در این پروژه باشند.

 

 پیگیری مشکلات جزیره قشم با حضور وزیر اقتصاد

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین گفت: همزمان با سفر آیت الله رییسی به استان هرمزگان و در جریان سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به قشم، در جلسه ای که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از نخبگان اقتصادی و فرهنگی جزیره بسیاری از مشکلات موجود در جزیره مورد بررسی قرار گرفت و چند دستور کار مشخص و خوب توسط وزیر بررسی صادر شد.

 پیغامی خاطرنشان کرد: فهرست مشخصی از مسائل و چالش های جزیره قشم در اختیار وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار گرفت و ایشان در پایان سفر خود وعده پیگیری مسائل مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی و فرهنگی جزیره از سایر اعضای هیات دولت برای حل مسائل موجود در این منطقه را مطرح کرد.

 وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت رفع آن قول دادند، حل مشکل مالیاتی و جریمه های مالیاتی مربوط به سال های 90 تا 95 فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم بود که امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل حل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: همچنین برخی موضوعات مربوط به حوزه گمرک، بهداشت و سلامت و همچنین تامین آب شرب مورد نیاز بخش های مختلف جزیره قشم از موضوعاتی بود که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد بررسی قرار گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها